سمپاشی کنه کبوتر توسط سمپاشی تهران (به صورت مایع و گاز) تضمینی

برای از بین بردن کنه کبوتر، شستشوی لباس‌ها و ضدعفونی کردن آنها کافی نیست و این کار تاثیری در از بین بردن کنه‌ها ندارد. روش‌هایی که برای از بین بردن کک یا شپش استفاده می‌شوند، بر روی کنه کبوتر اثری ندارند. برای از بین بردن کنه کبوتر به طور کامل و موثر، باید از سمپاشی تخصصی و اصولی استفاده کنید.

کنه کبوتر حشره‌ای بسیار موذی است که به راحتی از دید انسان‌ها مخفی می‌شود و سرعت تولید مثل بالایی دارد. تنها راه موثر برای از بین بردن آن، سمپاشی اصولی با سم مخصوص است. شرکت “سمپاشی تهران” به صورت تخصصی این کار را انجام می‌دهد و خدمات سمپاشی را با تضمین ارائه می‌کند.

سمپاشی کنه کبوتر در شرکت سمپاش باشی به سه روش انجام می‌شود:

  1. سمپاشی با سم مایع: بعد از سمپاشی باید به مدت 8 ساعت محل را ترک کنید و سپس تمامی لباس‌ها را شستشو دهید.
  2. سمپاشی با گاز: در این روش نیازی به شستشوی لباس‌ها نیست، اما باید به مدت 48 ساعت محل را ترک کنید.
  3. سمپاشی ترکیبی با سم مایع و گاز: این روش که بهترین روش سمپاشی کنه کبوتر محسوب می‌شود، نیاز به ترک محل به مدت دو روز دارد و پس از بازگشت باید لباس‌ها را شستشو دهید.

در جاهایی که کنه کبوتر بسیار زیاد است یا اقدامات قبلی موثر نبوده‌اند، بهتر است از روش ترکیبی استفاده کنید. برای این کار، باید تمامی شکاف‌ها و درزهای روی دیوار و زمین، تخت خواب، مبلمان و وسایل خانه، تشک و غیره را سمپاشی کنید.

پس از مدت زمان مشخص شده، به محل بازگردید و تهویه مناسب را انجام دهید و لوازمی مانند تشک و لباس‌ها را بشویید. کنه کبوتر به بسیاری از سموم مقاوم است، بنابراین باید از سمومی استفاده شود که به طور خاص برای از بین بردن آن موثر هستند.

سمپاشی کنه کبوتر نیاز به دقت و دانش دارد و بهتر است این کار توسط افراد متخصص انجام شود. شرکت “سمپاش تهران” با ارائه خدمات سمپاشی کنه کبوتر در تهران و حومه، آماده است تا به شما در از بین بردن این حشرات مزاحم کمک کند

کنه کبوتر چیست؟

کنه کبوتر نوعی از کنه‌های خطرناک برای انسان است که به علت رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های که این کنه ممکن است ایجاد کند، باید سمپاشی کنه کبوتر را انجام داد و محیط را از آن پاکسازی کرد. البته از بین بردن این حشره کار آسانی نیست و افراد اگر خودشان به تنهایی اقدام به این کار کنند، شانس موفقیتشان بسیار پایین خواهد بود. 

بنابراین ما در این مقاله به جهت افزایش آگاهی شما، به معرفی کنه کبوتر، زندگی و تولید مثل آن و نحوه مقابله با آن می‌پردازیم. همچنین بهترین شرکت سمپاشی کنه کبوتری خدمت شما معرفی می‌شود تا در صورتی که دچار این مشکل هستید به راحتی از طریق تماس با این شرکت در کمترین زمان ممکن، مشکل شما حل شود. 

سمپاشی کنهکنه کبوتر چیست؟

کنه‌ها انواع زیادی دارند و نوعی حشره با زندگی انگلی هستند که انتشار جهانی دارند. بسیاری از مناطق جهان خصوصا مرغداری‌ها و مراکزی که از کبوتر و پرندگان نگهداری می‌کنند به این حشره آلوده هستند.

کنه کبوتر یا Argas reflexus نوعی از کنه است که از کبوتر و ماکیان تغذیه میکند و در مناطقی که پرندگان نگهداری می‌شوند، این کنه نیز ممکن است وجود داشته باشد. این حشره خونخوار است و در صورتی که نزدیک انسان باشد از خون انسان هم تغذیه میکند.

در واقع طعمه و میزبان اصلی این کنه، کبوتر است اما در غیاب آن از انسان نیز تغذیه میکند.

از نظر شکل ظاهری، کنه کبوتر بدنی تخت و بیضی شکل داشته و شبیه گل‌پر می‌باشد. طول کنه بالغ، 4 تا 6 میلیمتر می‌باشد اما تا 11 میلیمتر نیز ممکن است رشد کند. خوشبختانه این حشره قادر به پرواز نیست اما می‌تواند بپرد و جهش کند.

در محیط‌های شهری، این کنه از طریق لانه کبوتر به خانه‌ها راه پیدا می‌کنند. بدین ترتیب که کبوترها و سایر پرندگان در حفره‌های مختلف نمای بیرونی ساختمان‌ها یا بالای درخت‌ها لانه درست کرده و خود مبتلا به کنه کبوتر می‌شوند. سپس بعد از جابه‌جایی از لانه یا در حین باد، این کنه‌ها ممکن است به داخل خانه راه پیدا کنند.

علاوه بر لانه کبوتر، این حشره در داخل خانه، لابه‌لای درز دیوارها، سقف، زیر فرش، زیر تخت خواب و مبلمان و… ممکن است مخفی شود. نحوه زندگی آنها بدین گونه است که معمولا روزها مخفی شده و هنگام شب برای شکار و تغذیه بیرون می‌آیند.

جای نیش کنه کبوتری ممکن است ملتهب شده و ایجاد حساسیت نماید. همچنین نیش آن حاوی آلودگی بوده و بیماری‌های مختلفی را ممکن است در انسان ایجاد کند. بنابراین جزو حشرات خطرناک برای انسان به شمار میرود.

اما ببینیم که این حشره چطور تولید مثل می‌کند و چرخه زندگی آن به چه شکل است؟

سم پاشی کنهزندگی و چرخه حیات کنه کبوتر

کنه‌ها انگل‌هایی هستند که زندگی‌شان از تخم شروع میشود و در فصل گرما از تخم بیرون آمده و به سمت یک میزبان برای تغذیه حرکت می‌کنند.

کنه‌های کبوتری به دو دسته نرم و سخت تقسیم می‌شوند که تفاوت این دو در چرخه حیات و میزان تولید مثل آنهاست.

این حشرات اگر سه هفته پی در پی بدون غذا بمانند میمیرند اما معمولا خودشان را به منبع غذا می‌رسانند. آنها در صورتی که موجود خونگرمی را پیدا کنند روی آن محکم چسبیده و به درون پوست او نفوذ می‌کنند تا خون او را بخورند.

ترجیح کنه کبوتری این است که کبوتر و سایر پرنده‌ها را به عنوان میزبان انتخاب کنند اما در صورتی که به محیط زندگی انسان‌ها راه پیدا کنند و در آنجا پرنده‌ای نیابند، صد درصد از انسان تغذیه خواهند کرد.

چرخه زندگی کنه کبوتر بین 2 تا 4 سال است و این شامل چهار مرحله: تخم، لارو، پوره و بالغ می‌باشد.

طول عمر کنه از بسیاری حشرات انگلی مانند ساس‌ها بیشتر است و این باعث ماندگاری و تولید مثل بیشتر این حشره می‌شود.

کنه کبوتری در فصل بهار و تابستان بیشتر دیده می‌شود و تولید مثل آن نیز در همین فصول است.

در فصول سرد سال کنه کبوتر تغذیه زیادی ندارد و در اواخر فصل شروع به جفتگیری میکند تا تخم‌ها برای فصل گرم سال آماده شوند. همچنین در محیط‌های خیلی سرد نمی‌تواند دوام بیاورد و بیشتر در مناطق گرمسیر وجود دارد.

اما چگونه بفهمیم که کنه کبوتر داریم؟ با توجه به ریز بودن این حشرات به سختی می‌توان متوجه حضور آنها شد. شما فقط با مشاهده برخی علائم مثل نیش زدگی و آثار زخم‌های کوچک روی پوست بدن خود یا مشاهده نقاط متحرکی روی تخت خواب می‌توانید متوجه حضور این حشرات شوید.

تولید مثل و تخم ریزی کنه کبوتر

جفتگیری کنه کبوتر معمولا در لانه پرنده یا روی بدن آن است اما اگر محل زندگی کنه به داخل خانه تغییر کند، در آن صورت، کنه‌های نر و ماده بر روی بدن میزبان نیز یکدیگر را یافته و جفتگیری می‌کنند. کنه نر زودتر میمیرد اما کنه ماده در حالی که با تخم‌های متعدد بارور شده است تا فصل گرما جهت تخم ریزی منتظر میماند.

کنه ماده برای تخم گذاری و تولید مثل نیاز به خونخواری بیشتری دارد و وزن بدن آن تا سه برابر افزایش پیدا میکند.

همانطور که گفته شد محل تولید مثل کنه کبوتر اغلب در لانه کبوتر می‌باشد اما روی بدن انسان نیز این عمل را ممکن است انجام بدهند و در زیر پوست تخم گذاری کنند که این عمل برای انسان بسیار خطرناک است.

تخم ریزی کنه کبوتر به این شکل است که کنه کبوتر ماده، تخم‌های ریز گرد سفید تا قهوه‌ای رنگ را در دسته‌های چندتایی تولید میکند. هر دسته حاوی بین 100 تا 150 تخم است که در نوع خود تعداد بالایی می‌باشد. بنابراین سرعت تولید مثل این حشره را می‌توان بالا در نظر گرفت.

تخم کنه کبوتر دارای یک لایه محافظتی می‌باشد و حتی در شرایط نامساعد تا چند ماه می‌تواند زنده بماند. اما در شرایط عادی نوزادان کنه طی یکی دو روز از تخم بیرون می‌آیند.

اگر کنه زنده‌ای را روی پوست خود یا حیوان خانگی دیدید، باید با کمک یک انبر یا موچین، آن را به آرامی برداشته و مراقب باشید روی پوست دستتان کشته و له نشود چون حاوی آلودگی است. سپس آن را داخل الکل انداخته تا جهت بررسی بتوانید به کارشناسان ما نشان بدهید. وقتی کنه را از روی پوست جدا کردید، حتما پوست را با شوینده بشویید.

در ادامه در مورد خطرات این حشره موذی صحبت خواهیم کرد.

سمپاشی کنه تهرانآلودگی کنه و خطرات کنه کبوتری

با توجه به اینکه کنه‌ها حال از هر نوعی که باشند، خونخوار هستند و خون موجود خونگرم را میخورند، به راحتی ناقل بیماری بوده و خود کنه نیز حاوی باکتری‌هایی است که برای انسان خطرناک هستند. همچنین کنه کبوتر ابتدا با بدن و خون پرندگان تماس داشته و به باکتری‌های مختلفی آلوده شده است.

کنه کبوتر ناقل بیماری‌های عفونی بوده و همچنین باعث شوک آنافیلاکسی میشود. نیش کنه همراه با سوزش و حساسیت پوستی است و برای کسانی که آلرژی پوستی دارند، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

نیش کنه کبوتر حتما باعث بروز جوش‌های قرمز رنگی روی پوست میشود. در خوشبینانه‌ترین حالت، نیش کنه کبوتری موجب التهاب و خارش پوستی میشود. همچنین حرکت کنه بر روی پوست یا زیر آن کاملا احساس میشود که بسیار ناخوشایند است.

متاسفانه در محیط‌های شهری، پرندگانی نظیر کبوترها به حضور انسان‌ها عادت کرده‌اند و در داخل شهرها لانه سازی کرده و زندگی می‌کنند. بسیاری از این پرندگان ناقل انگل هستند.

بنابراین به راحتی ممکن است کنه کبوتر یا هر نوع انگل دیگری که به همراه پرندگان است به درون خانه شما راه پیدا کرده و شما را نیز آلوده کند.

با توجه به خطراتی که کنه کبوتر دارد، از بین بردن آن از خانه‌ای که به آن آلوده شده است امری ضروری و حیاتی محسوب میشود که شرکت سمپاشی تهران این کار را به بهترین نحو انجام میدهد. 

حال که با کنه کبوتر و خطرات آن آشنا شدید، اکنون در مورد روش‌های پیشگیری از ورود کنه کبوتر به داخل خانه، صحبت می‌کنیم.

راه‌های پیشگیری از ورود کنه کبوتر

از آنجایی که این حشره خسارت مالی و جانی در پی دارد، بهتر است از ورود آن جلوگیری کنیم.

اولین راه پیشگیری از ورود کنه کبوتر این است که پرندگان در خانه نگهداری نشوند و از ساخت لانه کبوتر روی ساختمان منزل هم جلوگیری شود. خوشبختانه برخلاف ساس، کنه کبوتر به راحتی از طریق افراد و رفت و آمد انتقال پیدا نمیکند و راه ورود آن به خانه همان لانه کبوتر می‌باشد.

بالکن و تراس، اطراف دودکش، پشت بام، حفره‌های روی دیوار، فضای زیر شیروانی و اطراف پنجره و کانال کولر را بررسی کنید تا لانه کبوتری در آنجا نباشد. همچنین نمای ساختمان باید از نظر حفره‌ها و مکان‌های مناسب برای ساخت آشیانه پرندگان بررسی شده و این مکان‌ها از بین بروند تا پرندگان نتوانند لانه کنند.

دومین مورد این است که از توری‌های بسیار ریز برای پنجره‌ها استفاده شود. تا به هنگام بادهای شدید این حشرات از طریق پنجره به درون خانه راه پیدا نکنند.

نگهداری از گل شعمدانی، نعناع و گیاه اسطوخودوس در خانه می‌تواند این حشره را دور کند چون از بوی آنها متنفر هستند. بنابراین بد نیست یک یا چند عدد از این گیاهان را در منزل داشته باشید.

در آخر، یکی از موثرترین روش‌ها برای پیشگیری از کنه کبوتر، سمپاشی دوره‌ای است که حدودا هر شش ماه یک بار توصیه می‌شود.

شرکت سمپاشی تهران، سمپاشی کنه کبوتری تضمینی و سمپاشی مگس کبوتر را انجام میدهد. این شرکت سمپاشی را به صورت کاملا تضمینی انجام میدهد و تجربه بالایی در این امر دارد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

متاسفانه کنه کبوتر در برابر سموم مقاومت بالایی از خود نشان میدهد و از آنجایی که تولید مثل آن زیاد است، مبارزه با آن و ریشه کن کردن آن کار مشکلی است. بنابراین کار سمپاشی نباید توسط خود شما انجام شده و باید توسط یک شرکت باتجربه و متخصص انجام شود.

در ادامه بررسی می‌کنیم که نحوه سمپاشی و نابود سازی کنه کبوتر به چه شکل انجام میشود.

سمپاشی کنه کبوترنحوه سمپاشی و از بین بردن کنه کبوتر

چندین ویژگی در کنه وجود دارد که باعث شده است از بین بردن آن مشکل باشد. اول اینکه این حشره تغذیه آرامی داشته و بسیار کوچک است، بنابراین به راحتی دیده نمی‌شود تا در معرض خطر قرار بگیرد.

دوم اینکه طیف وسیعی از میزبان را شامل می‌شود، بنابراین در اکثر اوقات می‌تواند خود را تغذیه کند و در یافتن میزبان مشکلی نخواهد داشت.

سومین مورد عمر طولانی کنه و تولید مثل بالای آن است که باعث شده است اگر به خانه‌ای راه پیدا کرد به راحتی تکثیر شده و اهالی خانه را با مشکل مواجه کند. بنابراین شما به هیچ وجه نباید این مشکل را کوچک در نظر بگیرید و برای رفع آن باید از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

نیش کنه باعث بیماری‌های مختلفی میشود و برای انسان خطرناک شناخته شده است.

کنه مایت نوع دیگری از کنه کبوتری است که اندازه کوچکتری داشته و مقابله با آن سخت‌تر است. این حشره خطرناک‌ترین گونه کنه است و درون پوست انسان رفته و تخم ریزی میکند. در نتیجه منجر به بیماری پوستی در انسان میشود.

برخی سموم که در گذشته برای از بین بردن کنه کبوتر استفاده می‌شدند امروزه ممنوع هستند و وزارت بهداشت استفاده از آنها را غیرمجاز اعلام کرده است زیرا برای سلامتی انسان مضر هستند. بنابراین به جای اینکه خود اقدام به خرید سموم و استفاده از آنها کنید، بهتر است از یک شرکت معتبر که در این زمینه فعالیت میکند، کمک بگیرید.

هزینه کنه زدایی خیلی بالا نیست اما در کل این هزینه نسبت به خطراتی که این حشره برای افراد دارد کاملا منطقی است و ارزش هزینه کردن را دارد. به هیچ وجه با حشرات موذی خصوصا انگل‌ها نمی‌توان زندگی سالمی داشت.

در ادامه به معرفی بهترین شرکت معتبر سم پاشی کنه کبوتری خواهیم پرداخت. اگر شما مشکوک به وجود کنه در خانه هستید، هر چه سریع‌تر باید با یک مرکز معتبر تماس بگیرید.

شرکت سمپاشی کنه کبوتری

شرکت سمپاشی تهران، سمپاشی کنه کبوتر را با بهترین و قوی‌ترین سموم انجام میدهد. همچنین سمپاشی مایت و بسیاری از حشرات دیگر توسط این مرکز انجام میشود.

این شرکت از افراد با تجربه و دوره دیده بهره میگیرد و سابقه درخشانی در این امر دارد. در اولین قدم نحوه آلودگی و میزان شدت آن توسط متخصصین مشخص میشود. عامل آلودگی در صورت امکان کشف شده و با توجه به وسعت مکان و شرایط آب و هوایی و شرایط خانه، اقدامات لازم صورت میگیرد.

هزینه سمپاشی کنه کبوتر بستگی به میزان آلودگی و وسعت مکان دارد. هرچقدر سموم بیشتری استفاده شود، هزینه سمپاشی بالاتر خواهد بود. 

به طور کلی سمپاشی کنه به دو صورت انجام میشود:

  1. سمپاشی مایع: که در این روش، بعد از سمپاشی میبایست به مدت 8 ساعت محل مورد نظر را ترک کرد. در این روش اگر رختخواب یا البسه در معرض سم قرار گرفته باشند باید شستشو شوند.
  2. سمپاشی گاز: که در این روش باید حتما به مدت 48 ساعت محل را ترک کرد. در این روش نیازی به شستشوی البسه و پارچه‌ها و… نیست.

مزیت سمپاشی مایع این است که نیاز به ترک منزل برای طولانی مدت ندارد و کار خیلی سریع‌تر انجام میشود.

گاهی نیز در صورتی که شدت آلودگی بسیار بالا باشد، لازم است که به صورت ترکیبی از سمپاشی مایع و گاز استفاده شود که در این حالت قدرت کشندگی سموم بالاتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که سمپاشی با دستگاه توسط شرکت سمپاشی تهران انجام میشود و کلیه سموم استاندارد بوده و خدمات به صورت تضمینی انجام می‌شوند.

سمپاشی کنه کبوتریجمع بندی

کنه کبوتری و انواع مختلف آن از آفات و انگل‌هایی هستند که از طریق پرندگان عموما کبوترها به خانه‌ها راه پیدا می‌کنند. میزبان اصلی این حشرات پرندگان هستند اما در صورت نبود میزبان، از خون انسان تغذیه کرده و تکثیر می‌شوند.

این حشرات ناقل بسیاری از بیماری‌های عفونی و باکتری‌های مختلفی هستند، به همین خاطر برای انسان خطرناک می‌باشند.

کنه کبوتری جثه ریزی داشته و معمولا به هنگام شب از مخفیگاه خود بیرون می‌آید، همچنین تولید مثل بالایی داشته، به همین جهت مبارزه با آن کار مشکلی است.

برای از بین بردن کنه کبوتری باید سمپاشی به صورت درست و اصولی صورت بگیرد تا این حشرات به کلی نابود شده و تخم‌هایشان نیز از بین برود و دوباره بعد از مدت کوتاهی تکثیر نشوند.

بسیاری از روش‌های خودسرانه و سمومی که در بازار وجود دارند، برای کنه کبوتر موثر نیستند و ممکن است این حشره را نتوانند به صورت کامل از محیط پاک کنند و آن را نسبت به سموم مقاوم‌تر نیز نمایند. بنابراین کمک گرفتن از افراد باتجربه و متخصص این کار ضرورت دارد.

شرکت سمپاشی تهران با کادر مجرب و تجربه طولانی، سابقه پروژه‌های سمپاشی موفق متعددی را دارد و می‌تواند به صورت تضمینی با استفاده از سموم استاندارد، کنه کبوتری یا هر نوع حشره موذی دیگر را از خانه و محیط‌های دیگر به طور کامل رفع کند.

در سمپاشی به منظور رفع کنه، دور تا دور پنجره‌ها و لوازم چوبی منزل، هواکش‌ها، بالکن، وسایل آلوده به کنه، درزها و شکاف‌های روی دیوار، زمین و سقف، نورگیرها و سایر قسمت‌هایی از ساختمان که ممکن است آلوده به کنه یا تخم آن باشند، سمپاشی می‌شوند.

به طور کلی سمپاشی به دو روش گاز و مایع یا ترکیبی با توجه به بررسی محیط و نظر کارشناس انجام میشود.

تجربه بالای سمپاشی تهران در رفع تمامی آفات و حشرات موذی، باعث شده است که به عنوان یک شرکت معتبر و مطمئن در تهران شناخته شود. بنابراین کسانی که در تهران هستند، با خیال راحت می‌توانند از خدمات این شرکت بهره مند شوند.

4 دیدگاه ها

  • سلام حشره ایی کا در منزل ماست دیده نمیشع من چند تا دونه حشره شبیه عدس دیدم دیگه ندیدم در سر تخم میزارن روی شقیقه ها و اینکه مو را شانه میکنیم یه چیزای ریز مشکی میوفته و یه چیزایی شبیه پوست چرم و یا گرد شبیه خورده کیک تو لباس به شدت آزار دهنده و خارش آور هستن با اتو و سشوار فقط از بین میرن اینا چی هستن ؟مشکی ها حالت پرش هم دارن میپرن و تخم میزارن در سر

    • با توجه به صحبت های شما میتونه شپش باشه اما برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی دقیق تر عکس حشره رو در واتس اپ شماره ذکر شده در سایت ارسال بفرمائین که بتونیم راهنماییتون کنیم.

  • سلام خدمت شما دوست عزیز ما خانمان پر شده از کنه کبوتر و دیگه نمیدونیم چکار کنیم انقدر سمپاشی کرده ایم که کلافه شدیم الان دیگه خانه را ترک کرده ایم و….

    • سلام کاربرگرامی. متاسفانه با سم های معمولی از بین نمی روند و نیاز به سمپاشی اصولی جهت ریشه کن شدن کنه کبوتر داره. شما می تونید از خدمات تضمینی سمپاشی کنه کبوتر ما استفاده کنید. جهت مشاوره رایگان می تونین با ما تماس بگیرین. 09124868662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *