موش ها بزرگترین گونه از پستانداران هستند که تقریبا به جز قطب شمال و قطب جنوب در همه جا زندگی می کنند. جالب است بدانید که تا به امروز بیش از ۲۵۰۰ گونه موش در کره زمین شناخته شده است! این موجودات همه چیزخوار هستند؛ یعنی از بذر و میوه گرفته تا موجودات کوچکی همچون ملخ، کرم، عنکبوت و … را می توانند تغدیه کنند. از موش ها عموما به عنوان یک موجود موذی نام برده می شود و به همین دلیل به خصوص در مناطق مسکونی، انسان ها به دنبال راهی برای خلاص شدن از دست آن‌ها هستند. شاید بتوان سمپاشی موش را بهترین راهکار برای رهایی از دست این موجودات موذی دانست اما سمپاشی نیز انواع مختلفی دارد. امروز در این مقاله از سری مقالات مجموعه سمپاشی تهران قصد داریم شما را با موش ها و چرخه زندگی شان و بهترین راهکارهایی که برای رهایی از دست آن ها وجود دارد آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

سمپاشی موشموش چیست؟

موش ها جانورانی از دسته پستانداران و از راسته ی جوندگان هستند. هیچکس به طور دقیق از نحوه پیدایش آن ها اطلاع ندارد اما طبق شنیده ها، این موجودات ابتدا در کشورهای آسیای شرقی همچون چین به وجود آمدند و سپس به وسیله انسان ها به سراسر کشورهای جهان منتقل شده و زاد و ولد کرده اند! تکثیر و زاد و ولد در این موش ها به شدت زیاد است. طبق تحقیقات یک جفت موش می توانند منجر به تولید ۷ تا ۱۵ موش در هر زایمان شود!

این آمار یعنی یک جفت موش می توانند منجر به وجود آمدن صدها هزار و شاید میلیون ها موش دیگر در سال شوند؛ زیرا نوزادان آن ها نیز از هفته پنجم تولد می توانند بارور شوند و تولید مثل کنند! البته خوشبختانه حدود ۹۵ درصد از موش ها در همان اوایل دوران زندگی شان می میرند وگرنه در حال حاضر جهان پر از موش ها بود و عملا دیگر جایی برای زندگی انسان ها وجود نداشت.

تغذیه موش ها

همانطور که اشاره شد، موش ها موجوداتی همه چیزخوار هستند. جالب است بدانید که دندان های موش ها همچون بسیاری از جوندگان دیگر رشد دائمی دارد و برای جلوگیری از رشد بیش از حد دندان هایشان مجبور هستند که آن ها را با جویدن مواد غذایی و یا وسایل نسبتا سخت بسایند. به همین دلیل است که آن ها عاشق جویدن هر چیزی که پیدا کنند، هستند! موش ها مواد غذایی را با دندان های جلو و طی یک حرکت رفت و برگشتی خرد می کنند.

اگر موفق به پیدا کردن دانه ها و مواد غذایی نشوند، شروع به خوردن چوب، کتاب، لباس، فرش و هر چیز دیگری که دم دستشان باشد می کنند. پس بنابراین اگر مراقب رشد بی رویه آن ها نباشید ممکن است منجر به خسارات زیان بار و جبران ناپذیری بشوند. دندان موش ها از آهن و فولاد نیز سخت تر است و به راحتی می توانند هر چیزی را گاز بزنند.

مقاوم پذیری موش ها!

جالب است بدانید که موش ها به شدت قابلیت تطبیق پذیری با محیط را دارند و می توانند به سرعت خود را با محیط جدید وفق دهند. موش ها می توانند همانند یک شتر در برابر بی آبی و تشنگی مقاومت کنند! موش ها در برابر سقوط از ارتفاع مقاوم هستند! موش ها در مواجهه با اشعه های خطرات مقاوم هستند! حتی موش ها قابلیت شنا کردن و زندن ماندن در حدود نیم مایل را دارند! همه این موارد باعث شده تا با سمپاشی های غیراصولی و بی کیفیت، نه تنها از تعداد موش ها کم نشود، بلکه بدن آن ها در برابر این مواد به شدت مقاوم شود!

موش ها و انسان ها!

موش‌های خانگی معمولاً در ارتباط نزدیک با انسان‌ها زندگی می‌کنند یعنی در خانه‌ها، انبارها، انبارها و … . آنها همچنین مزارع، کشت زارها و حتی مناطق جنگلی را اشغال می‌کنند و به ندرت از ساختمان‌ها دور می‌شوند. برخی از موش ها تابستان را در مزارع می گذرانند و با شروع هوای خنک پاییزی به انبارها و خانه ها نقل مکان می کنند. موش‌های خانگی به دلیل ارتباط با انسان‌ها توانسته‌اند در مناطق غیرقابل سکونت همچون صحرا نیز زندگی کنند و جهش پیدا کنند.

انواع موش ها!

موش ها به واسطه محیط زندگی شان و تغییرات ژنتیکی که داشته اند، در حال حاضر چیزی بالغ بر ۲۵۰۰ گونه دارند! اما مشهورترین گونه هایی که ممکن است در ایران با آن برخورد داشته باشید، عبارتند از:

۱) موش های خانگی

موش های خانگی همانطور که از نامشان پیداست، بیشتر در مناطق مسکونی و شهر و روستاها زندگی می کنند. اندازه آن ها در مقایسه با گونه های دیگر نسبتا کوچک است و در حدود ۱۵ تا ۳۰ گرم وزن دارند. مقاومت آن ها نیز به نسبت موش های دیگر کمتر است و بدون آب نمی توانند زنده بمانند.موش ها خانگی اکثرا در شب فعالیت دارند و از درز و شکاف های موجود وارد محیط می شوند. این موش ها می توانند حدود ۶ بار در سال باردار شوند و در هر زایمان ۶ تا ۱۰ نوزاد موش به دنیا بیاورند. پس بنابراین اگر به موقع چرخه زندگی آن ها را از بین نبرید، می توانند رفاه و آسایش را از شما سلب نمایند. طعمه گذاری موش از راه هایی است که می توان به کمک آن از شر موش های خانگی خلاص شد. مجموعه سمپاشی تهران از بهترین شرکت های سمپاشی در تهران است که می توانید از خدمات آن بهره مند شوید.

۲) موش های سقف

موش سقف به نام های دیگری همچون موش انباری، موش کشتی یا موش سیاه شهرت دارد. این موش ها زندگی در مکان های چوبی را بسیار دوست دارند. آن ها بسیار چالاک و تند و تیز هستند و به همین دلیل گرفتن آن ها کمی دشوار است. شرکت های طعمه گذاری موش می توانند برای از بین بردن این نوع موش ها به شما کمک کنند. این نوع موش ها معمولا در بالای سقف و یا درختان لانه کرده و اقدام به تولید مثل می کنند.

۳) موش های فاضلاب

موش ها فاضلاب بیشتر در قسمت های پایین ساختمان ها که به فاضلاب ختم می شود، زندگی می کنند. احتمالا با این نوع موش ها در کنار جوی خیابان ها و یا رودخانه ها برخورد داشته اید. طول آن ها به نسبتا موش ها خانگی بزرگتر است و حتی به نیم متر نیز می رسند! این موش ها مقاوت زیادی دارند و شناگرهای خوبی هستند. همچنین خوردن گوشت و لاشه حیوانات دیگر را به مواد دیگر ترجیح می دهند.

۴) موش صحرایی

این نوع موش ها در مناطق شهری دیده نمی شوند و در صحراها سکونت دارند. مقاوم پذیری آن ها در برابر بی آبی زیاد است و می توانند تا روزها بدون خوردن آب و غذا زنده بمانند. تغذیه آن ها نیز بیشتر از گیاهان صحرایی است.

بیماری های قابل انتقال از موش ها چیست؟

حدود ۳۵ بیماری شناخته شده که از طریق موش ها قابل انتقال است که در ادامه مشهورترین آن ها را با هم بررسی نموده ایم.

۱) طاعون

بیماری طاعون که به مرگ سیاه مشهور است، در گذشته باعث مرگ میلیون ها نفر شده است. این بیماری از طریق گزش موش هایی که خون آلوده دارند به انسان سرایت می کند.

۲) LCM

این بیماری شباهت زیادی به آنفولانزا دارد علائمی همچون سردرد آغاز می شود.

۳) لپتوسپیروز

این بیماری به یرقان خون ریز دهنده نیز شهرت دارد و باعث خونریزی، تب، دردناک شدن کبد، خشک شدن، ریزش پوست و دردهای شکمی می شود.

۴) تب گازگرفتگی

همانطور که از نامش پیداست، بر اثر گاز گرفتن ایجاد شده و باعث متورم شدن و قرمزی پوست می شود.

۵) تیفوس

این بیماری باعث ایجاد سینه پلو و خونریزی شش ها و در نهایت مرگ می شود!

۶) تولارمی

این بیماری علائم زیادی همچون تب، ضعف عمومی بدن، پا درد و کمردرد، دست درد، حالت تهوع دارد و منجر به متورم شدن طحال و کبد می شود.

۷) یرسینیوزیز

این نوع بیماری به دلیل آلوده شدن مواد غذایی از طریق ادرار و یا مدفوع موش به وجود می آيد و موجب بزرگ شدن روده و آپاندیس می شود.

۸) حصبه (سالمونلوزیز)

این بیماری نیز همانند یرسینیوزیز از طریق مواد غذایی آلوده به وجود می آید و سبب مسمومیت افراد می شود.

سمپاشی موشچگونه از شر موش ها خلاص شویم؟!

اگر بیماری های فوق را بررسی نمایید به خوبی به این درک می رسید که موش ها موجودات بسیار خطرناکی هستند و می توانند علاوه بر خطرات و ضررهای مالی که به بار می آورند، منجر به بیماری های بسیاری شوند. پس بنابراین ضروری است که اگر در محیط زندگی تان این موجودات موذی زندگی می کنند به بهترین شکل ممکن از شر آن ها خلاص شوید. سم پاشی موش می تواند یکی از راه حل های موثر و کارآمد باشد؛ البته به شرطی که کار خود را به یک مجموعه معتبر و مطمئن بسپارید.

شکاچیان موش (مبارزه بیولوژیکی)

شکارچیان موش در طبیعت زیادند. حیواناتی همچون گربه، شاهین، جغد، راسو، مار و … حیواناتی هستند که به طور غریزی در طبیعت موش ها را طعمه قرار داده و آن ها می خورند. در واقع این چرخه را می توان نحوه مبارزه بیولوژیکی با موش ها دانست. اما با پیشرفت تکنولوژی و شهرنشینی امکان مباره بیولوژیکی با موش ها عملا از بین رفته است!

انواع سمپاشی موش در تهران

به طور کلی سه مدل سمپاشی وجود دارد که سمپاشی به صورت جامد، مایع و گاز است. روش آخر به دلیل معایب زیادی که دارند و شما باید تا چندین روز خانه را ترک کنید و محیط بوی سم میگیرد، اصلا توصیه نمی شود، بنابراین دو مدل دیگر سم پاشی موش یعنی سمپاشی مایع و جامد بیشترین کاربرد را دارد.

البته ابزار و تکنولوژی های جدیدی برای طعمه گذاری موش در بازار وجود دارد که اکثر آن ها تاثیرگذار نیستند و هیچکدام نمی توانند جایگزین مناسبی برای شرکت های سمپاشی باشند.

سمپاشی موش در تهران به صورت مایع

در این روش همانطور که از نامش پیداست از سم مایع استفاده می شود. سمپاشی مایع موش بیشتر برای مناطق باز توصیه می شود و به عنوان مثال اگر در باغ و مزرعه خود موش دارید، این روش بسیار کارآمد است.

از بین بردن موش ها به روش طعمه گذاری (سمپاشی جامد)

روش طعمه گذاری و یا همان سم پاشی موش به صورت جامد یکی از پرکاربردترین روش های سمپاشی است. مزیت این روش به نسبت روش های دیگر این است که نیاز به شستشو و ترک محل ندارد و به همین دلیل برای خانه های مسکونی و یا اداره جات به شدت مناسب است.

در این روش طعمه های آغشته به سم که بوی خوبی دارند و باعث جذب موش های اطراف می شوند را در محل قرار داده و سپس موش ها از آن ها تغذیه می کنند. این سم ها به گونه ای ساخته شده اند که با آب واکنش می دهند. پس از خوردن آن ها موش ها به شدت احساس تشنگی می کنند و زمانی که به سراغ خوردن آب می روند، درجا خشک می شوند!

این روش کثیف کاری و مشکلاتی که روش های دیگه دارند را ندارد و به باعث بو گرفتن محیط و نه متلاشی شدن بدن موش می شود و همانطور که گفته شد نیازی به شستشو و تمیز کاری هم ندارد.

شرکت موش گیریآیا سم قوی تری برای مبارزه با موش ها وجود ندارد؟

در پاسخ باید گفت که سم ها و مواد شیمیایی بسیار قوی تری نیز وجود دارد اما برای مناطق مسکونی اصلا مناسب نیستند. زمانی که شما با طعمه گذاری و سمپاشی های مرسوم می توانید از شر موش ها خلاص شوید، دیگر لازم نیست به سراغ این سم ها بروید. زیرا این سموم به شدت خطرناک هستند و ممکن است به سیستم تنفسی شما نیز صدمه وارد کنند.

آیا استفاده از تله موش ها مفید است؟

تله موش ها به صورت کلی به دو نوع زنده گیر و کشنده تقسیم می شوند. تاثیرگذاری آن ها به نسبت سم پاشی کمتر است و گاها هزینه بیشتری نیز باید پرداخت نمایید؛ اما برای زمان هایی که بنا به دلایلی همچون وجود مواد غذایی در محیط نمی خواهید از سم استفاده نمایید، استفاده از تله موش می تواند جایگزین خوبی باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که تله های موش کشنده بعد از کشتن موش کمی خون و کثیف کاری از خود به جای می گذارند که پس از آن نیاز به شست و شوی محیط خواهید داشت.

بهترین فصل سمپاشی موش در تهران، کدام فصل است؟

موش ها اکثرا در اوایل بهار و همچنین اوایل پاییز زاد و ولد می کنند. پس بنابراین این زمان بهترین زمان برای مقابله و از بین بردن آن ها است. اگر در این زمان آن ها را متوقف نکنید احتمالا در ماه های آتی باید شاهد چند برابر شدن آن ها باشید که در این صورت برای مقابله با آن ها باید هزینه بیشتری را متحول شوید.

 

موادی خوراکی که موش ها از آن بیزارند!

برخی از مواد خوراکی هستند که موش ها از آن ها خوششان نمی آید و با قرار دادن آن ها در برخی از نقاط خانه می توانید تا حدی موش ها را فراری دهید. این مواد عبارتند از: آمونیاک، سیب زمینی، روغن نعناع، روغن سنبل هندی، اسپری روغن میخک، فلفل تند تکه تکه شده و یا اسپری سس تند. البته توجه داشته باشید که این مواد به هیچ وجه نمی توانند جایگزین سمپاشی و طعمه گذاری موش شوند.

هزینه سمپاشی موش چقدر است؟

هزینه و قیمت سمپاشی موش با توجه به روش انتخابی شما و نوع سم استفاده شما و همچنین متراژ محلی که قرار است سم پاشی شود، متفاوت است. پیشنهاد ما به شما این است که تنها قیمت را در نظر نگیرید و به مواردی همچون کیفیت کار و نوع مواد استفاده شده نیز توجه فرمایید.

بهترین مجموعه سمپاشی موش در تهران، مجموعه سمپاشی تهران!

مجموعه سم پاشی تهران، یکی از مراکز مطمئن و با سابقه در شهر تهران است که شما می توانید طعمه گذاری و سمپاشی منازل و شرکت های خود را به این مجموعه بسپارید. مجموعه سمپاشی تهران با پیش از ۱۰ سال تجربه در کنار شماست تا به صورت تضمینی شما را از شر موش ها و دیگر حیوانات موذی خلاص کند.

شرکت سمپاشی تهران تا کنون بیش از ۲۰ هزار پروژه موفق داشته است و تمامی خدمات این مجموعه به صورت صد در صد تضمینی است. این مجموعه به صورت کامل آمادگی عرضه خدمات به شرکت ها و ارگان های خصوصی و دولتی را دارد و شما بدون نیاز به تخلیه محل و ترک طولانی مدت می توانید از خدمات ما بهره مند شوید.

کیفیت خدمات در مجموعه سمپاشی تهران حرف اول را می زند و شما می توانید علاوه بر سمپاشی موش، سمپاشی انواع حشرات و موجودات موذی دیگر و همچنین سمپاشی گیاهان را نیز توسط این مجموعه انجام دهید. سموم استفاده شده توسط مجموعه سمپاشی تهران کیفیت بسیار بالایی دارند و هیچ خطری برای شما و خانواده تان نخواهند داشت.

کلام پایانی

امیدواریم این مطلب در راستای سمپاشی موش مورد توجه شما قرار گرفته باشد و مطالب کاربردی و مفیدی را آموخته باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره برای سمپاشی با شماره تلفن مجموعه سمپاشی تهران تماس بگیرید. همچنین می توانید تجربه هایی که از سمپاشی و موش ها داشته اید را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *