مشاهده سوسک ها به خصوص با گرم شدن هوا و در فصول بهار و تابستان امری طبیعی است؛ اما بسیاری از بانوان و حتی خانم ها از سوسک می ترسند و این موضوع حتی زمانی که چند سوسک به صورت گروهی و یا تخم سوسک در منزل دیده می شود، بسیار نگران کننده خواهد شد. زیرا این یعنی سوسک ها در خانه شما تجمع کرده اند و اگر هر چه سریع تر لانه آن ها را پیدا نکرده و از بین نبرید، تعدادشان افزایش پیدا خواهد کرد و این یعنی عمق فاجعه! امروز در این مطلب قصد داریم در رابطه با سوسک های درشت و تخم گذاری و همچنین نحوه سمپاشی سوسک درشت، اطلاعات بسیار مفصل و البته دقیقی را با شما به اشتراک بگذاریم، پس اگر موضوع سوسک های درشت دغدغه شما هم می باشد،‌تا پایان این مطلب از مجموعه سمپاشی تهران، همراه ما باشید.

از آنجایی که اکثر انواع سوسک ها جانورانی بسیار انعطاف پذیر هستند، می توانند تا یک ماه بدون غذا بمانند، می توانند برای مدت طولانی در داخل یا اطراف خانه زندگی کنند. درک چرخه زندگی سوسک‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید واقعاً در ملک شما چه اتفاقی می‌افتد! پس در ادامه شما را دعوت می کنیم تا با چرخه زندگی سوسک های درشت آشنا شوید و با شناخت و آگاهی از این موضوع بهتر می توانید برای مقابله و نابودی آن ها دست به کار شوید.

سمپاشی سوسک درشتانواع گونه های سوسک را بشناسید!

۱) سوسک آمریکایی:

سوسک آمریکایی که به عنوان حشره آب نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین آفاتی است که خانه ها را در به خصوص در ایالات متحده آمریکا مورد هجوم قرار می دهد. رنگ آن ها قرمز مایل به قهوه ای است. این نوع از سوسک‌ها بزرگ و سریع هستند و این موضوع آن ها را برای صاحبان خانه بسیار آزاردهنده می کند. سوسک‌های آمریکایی نه تنها به سرعت تولید مثل می‌کنند، بلکه بیشتر از اکثر سوسک‌ها عمر می‌کنند و میانگین عمر آنها بیش از دو سال است.

۲) سوسک آلمانی

رایج ترین سوسک در جهان، سوسک آلمانی است و متاسفانه مشکلات زیادی ایجاد می کند. در حالی که آنها برای زنده ماندن در آب و هوای سردتر تلاش می کنند، به راحتی سرپناهی پیدا می کنند و اغلب به مراکز تجاری مانند رستوران ها، هتل ها و … حمله می کنند. رنگ آنها از قهوه ای روشن تا تقریباً سیاه متفاوت است. با توجه به توانایی آنها برای تولید مثل سریعتر از هر سوسک دیگری، باید هر چه سریعتر از شر این آفت خلاص شوید.

۳) سوسک شرقی

سوسک شرقی که به نام «سوسک سیاه» نیز شناخته می‌شود، رنگ تیره‌تری دارد که از قهوه‌ای تا تقریباً تمام سیاه متغیر است. این سوسک خاص عاشق آب است و به دنبال مکان های مرطوب مانند فاضلاب، سینک، زهکشی، بوته ها و توده های برگ است. مقابله با هجوم سوسک های شرقی می تواند دشوار باشد، زیرا آنها تخم های خود را در مکان های کوچک و صعب العبور مانند شکاف ها و شکاف ها می گذارند.

۴) سوسک قهوه ای دودی

سوسک های قهوه ای دودی که اندکی کوچکتر از سوسک های آمریکایی هستند، رنگشان قهوه ای مایل به قرمز است و بیشتر در محیط های نیمه گرمسیری مانند تگزاس، فلوریدا و بقیه مناطق جنوب شرقی یافت می شوند. این آفات که عمدتاً در فضای باز هستند، زمانی وارد خانه می شوند که جذب چراغ های شبانه، غذا یا سرپناه شوند.

۵) سوسک نوار قهوه ای

تفاوت این گونه با سایر سوسک ها در این است که برای زنده ماندن به رطوبت زیادی نیاز ندارند. بنابراین، شما می توانید آنها را در مکان های خشک و گرم مانند اتاق نشیمن، پنهان شده در زیر مبلمان پیدا کنید. سوسک با نوار قهوه ای که با دو نوار در اطراف بال ها و شکم آنها قابل تشخیص است.

۶) سوسک فلوریدا وودز

سوسک فلوریدا وودز که یک گونه کند در فضای باز است را می توان در خارج از خانه در توده های چوبی، آلونک ها و باغ ها، معمولاً در جنوب شرقی فلوریدا، یافت. سوسک فلوریدا وودز تا حد زیادی نمی تواند به دلیل اندازه بزرگ و نداشتن بال، حرکت کند و از خطر فرار کند. آنها از زندگی گیاهی در حال پوسیدگی لذت می برند و به طور بالقوه می توانند مشکلاتی را در حیاط ایجاد کنند.

۷) سوسک آسیایی

از نظر ظاهری شبیه به سوسک آلمانی است. هجوم این سوسک در داخل خانه نادر است زیرا آنها بیشتر وقت خود را در فضای باز می گذرانند. سوسک‌های آسیایی، معمولاً در مالچ‌ها و توده‌های برگ، باغ‌ها و سایر مکان‌هایی که مواد آلی در اطراف آن وجود دارد، یافت می‌شوند.

انواع گونه های دیگری از سوسک نیز وجود دارند که به دلیل عدم وجود آن ها در کشور ما به آن ها نمی پردازیم.

سمپاشی سوسک درشتآشنایی با چرخه زندگی سوسک های درشت!

چرخه زندگی سوسک از سه مرحله رشد تشکیل شده است: مرحله تخم، پوره و مرحله بلوغ. سوسک‌ها اکثرا تخم‌زا هستند و بچه‌های آنها در تخم‌های خارج از بدن مادر رشد می‌کنند. در این گونه ها، سوسک مادر تخم های خود را در کیسه ای به نام ootheca که به شکم او متصل است حمل می کند. این کیسه حاوی 6 تا 40 تخم سوسک است. تخم ها می‌تواند تا زمانی که آماده جوجه‌شدن شوند به سوسک متصل بماند یا در مکانی مخفی قرار گیرند تا زمانی که تخم‌ها از آن خارج شوند.

پس از 6 الی 8 هفته، سوسک های نابالغ که به پوره شهرت دارند، از کیس خارج می شوند. رنگ آنها بیشتر سفید است و با افزایش سن رنگ قهوه ای خود را به دست می آورند. این پوره ها در طی یک دوره یک ساله تغذیه می کنند و طی یک سال به مرحله بلوغ می رسند. وجود غذا در خانه و یا حتی غذای حیوانات خانگی می تواند سوسک به داخل خانه شما بکشاند و در آنجا نگه دارد. سوسک بالغ می تواند 1 تا 2 سال عمر کند. حال بیایید به طور دقیق‌تر و کامل‌تری با مراحل زندگی سوسک ها از بدو تولد تا مرگ آشنا شویم.

۱) مرحله تخم گذاری

سوسک های ماده می توانند از 10 تا 55 تخم در یک زمان بگذارند. همانطور که اشاره شد، اکثر سوسک‌ها تخم‌زا هستند، به این معنی که تخم‌ها به‌جای داخل، خارج از مادر رشد می‌کنند. سوسک‌ها برای محافظت از بچه‌های خود لانه می‌سازند و در فضاهای گرم، مرطوب و تنگ که محیطی امن و قابل دوام دارند، تخم می‌گذارند.

معمولا یک تا دو ماه طول می کشد تا  سوسک ها از تخم خارج شوند، اما بسته به گونه می تواند سریعتر یا کندتر اتفاق بیفتد. توانایی آنها در تکثیر مکرر، کنترل سوسک ها را دشوار می کند. حتی یک سوسک ماده می تواند چندین بار در سال تخم بگذارد و صدها و حتی هزاران فرزند در سال تولید کند. کشف زودهنگام هجوم سوسک ها و از بین بردن سریع آنها برای مهار گسترش آنها حیاتی است.

جالب است بدانید که یک سوسک و بچه‌هایش می‌توانند در یک سال 300000 سوسک دیگر تولید کنند که اگر به موقع جلوی آن ها گرفته نشود، احتمالا مجبور به ترک خانه خود شوید!!!!

۲) بچه سوسک (مرحله پوره)

هنگامی که یک تخم سوسک از تخم خارج می شود، وارد مرحله ای تحت عنوان پوره می شوند. در این مرحله یک سوسک از طریق پوست اندازی اسکلت بیرونی خود را می ریزد تا رشد کند و بزرگ و بزرگتر شود. در رابطه با رنگ سوسک‌های نوزاد قبل از اینکه پوست‌اندازی کنند و وارد مرحله بلوغ ‌شوند، سفید هستند و به مرور قهوه و تیره رنگ می شوند. سوسک های ماده ممکن است از پوره های خود مراقبت نکنند. برخی با پنهان شدن از لانه، بچه های خود را رها می کنند، در حالی که برخی دیگر در تمام مرحله پوره از فرزندان خود مراقبت می کنند. مرحله پوره می تواند از چند ماه تا تقریبا یک سال طول بکشد.

۳) مرحله بلوغ یا بزرگسالی

هنگامی که یک سوسک پوست اندازی نهایی خود را تجربه می کند، می تواند تکثیر و تولید مثل را آغاز کند و دارای فعالیت جنسی خواهد شد. در حالی که بسیاری از گونه های سوسک بالدار هستند، اکثریت آنها پرواز نمی کنند! با این حال، آنها به سرعت از مکانی به مکان دیگر می خزند تا از دست شکارچیان در امان بمانند. نکته جالب در مورد سوسک ها و بسیاری از جانوران دیگر این است که در بزرگسالی، سوسک ماده شروع به درخواست از جنس مخالف و سوسک نر می کنند و آنها را برای شروع فرآیند تولید مثل جذب می کنند.

طول عمر سوسک ها

میانگین طول عمر یک سوسک یک تا دو سال است و اما برخی از گونه‌های آن تا یک دهه عمر می‌کنند. طبق تحقیقات سوسک ها یکی از قدیمی ترین حشرات باقیمانده بر روی سیاره زمین، هستند که قدمت آن‌ها چیزی حدود 200 میلیون سال تخمین زده شده است. توانایی آنها در تولید مثل در تعداد زیاد، همچنین اسکلت بیرونی قوی و غرایز بقا، باعث شده تا این جانوران در طی این همه سال منقرض نشده و همچنان با قدرت به بقای خود ادامه دهند!

محل زندگی سوسک ها!

سوسک ها عاشق محیط های گرم و مرطوب هستند و بهترین مکان برای زندگی کردن و لانه گذاری آن ها، پشت شوفاژ و رادیاتور، درزها و شکاف های دیوار است. همچنین اگر درز و یا شکافی بر روی وسایل چوبی منزل شما، همچون میز، صندلی و تخت خواب وجود داشته باشد، مکان ایده‌آلی برای سوسک ها به شمار می رود.

سمپاشی سوسک فاضلابیچرا باید سوسک ها را از محیط زندگی خود دور نگه داریم؟

علاوه بر ترسی که خیلی از افراد از سوسک دارند، سوسک ها موجودات بسیار کثیفی هستند و اگر به منزل شما نفوذ کنند، امکان ابتلا به بیماری های مختلفی را در اعضای خانواده شما افزایش می دهند. از مهم ترین این بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بیماری های ویروسی همچون فلج اطفال
  • بیماری انگلی
  • بیماری های باکتریایی مثل وبا، تب تیفوئید، اسهال و دیسانتری
  • بیماری های آلرژیک مانند خارش، ناراحتی پوستی، ناراحتی تنفسی و تورم پلک

پس بنابراین اهمیت زیادی دارد که این موجودات موذی، حداقل از محیط زندگی شما به دور باشند تا در نهایت آرامش و سلامتی بتوانید به زندگی خود ادامه دهید.

چگونه با سوسک درشت مقابله کنیم؟

اگر سوسک ها در خانه ی شما لانه کرده باشند، اولین و سریع ترین راه حل، سمپاشی سوسک است. سمپاشی سوسک درشت توسط بسیاری از مجموعه های سمپاشی از جمله مجموعه سمپاشی تهران انجام می شود. اما به جز سمپاشی راه های دیگری هم وجود که ابتدا شرح مختصری از آن ها را با شما در میان می گذاریم و سپس به سراغ سم پاشی سوسک درشت می رویم.

۱) تمیز کردن و حذف آشغال ها

 مهم است که پناهگاه و منبع غذایی سوسک ها را بردارید. خانه را تمیز کنید، ظروف را تمیز کنید، کف ها را تمیز کنید و جاروبرقی بکشید و از شر هر قسمت کثیفی که ممکن است سوسک ها در آن لانه کنند خلاص شوید!

۲) بستن درز و شکاف های خانه

سوسک ها به دنبال هر فضای باز برای ورود به خانه هستند. به همین دلیل و مهر و موم کردن شکاف ها و سوراخ ها با درزگیر و یا تعویض در و پنجره های شکسته می تواند راه ورود آن ها به خانه را از بین ببرد.

۳) بررسی لوله کشی و نشتی آب

همانطور که گفتیم سوسک ها به محیط مرطوب علاقه مند هستند و اگر لوله کشی شما نشتی داشته باشد که باعث ایجاد رطوبت اضافی در خانه شود، آن محل را به مکان مناسبی برای تخم گذاری و زندگی سوسک ها تبدیل می کند. بنابراین تعمیر لوله کشی می تواند محیط نامناسب تری را برای سوسک ها ایجاد کند.

۴) منابع غذایی را حذف کنید

هر گونه منابع غذایی مانند غذای حیوانات خانگی، خرده‌های غذا و مواد غذایی فاسد را که سوسک‌ها جذب آن می‌شوند و به دنبال آن هستند را حذف کنید. به عنوان مثال حتما پس از پر شدن سطل زباله آن را به سرعت از منزل خارج کنید و اجازه ندهید تا چندین روز در خانه شما بماند. سوسک ها جذب غذا و کثیفی می شوند، پس با تمیز کردن خانه و حذف منابع غذایی بالقوه آنها راهکار مناسبی برای دور نگهداشتن سوسک ها به شمار می آید.

۵) به دنبال پناهگاه آن ها باشید و آن را نابود کنید!

سوسک ها دوست دارند زیر وسایل، داخل لوله ها و در زباله ها پنهان شوند، بنابراین به دنبال سوسک ها در این مکان ها باشید و آنها را از طریق جاروبرقی یا ته کفش بردارید.

سوسک ها برای زنده ماندن و رشد بهتر نیاز به سه عامل مهم دارند که در خانه ها ما یافت می شوند! این سه عامل عبارتند از: آب، غذا و پناهگاه. پس بنابراین هر چه شما بتوانید این عوامل را از دسترس سوسک ها خارج نمایید، احتمال نفوذ و زندگی آن ها در خانه شما کمتر خواهد شد.

سمپاشی سوسک منازلسمپاشی سوسک درشت، مطمئن ترین راه برای خلاص شدن از دست سوسک ها!

سمپاشی سوسک درشت بهترین راه حلی است که شما می توانید از شر این موجودات موذی خلاص شوید. البته راه حل های دیگر هم وجود دارد که به موثری سمپاشی نیست. معمولا سمپاشی سوسک درشت تهران به شکل مایع انجام می شود. یعنی سمی که برای کشتن سوسک استفاده می شود، مایع است. البته سم های جامد نیز وجود دارند که به خوبی سم های مایع برای سوسک ها عمل نمی کنند. سم های جامد می توانند گزینه مناسب تری برای سمپاشی موش ها باشند.

نحوه سم پاشی سوسک درشت در مجموعه سمپاشی تهران!

اگر قصد سمپاشی سوسک آمریکایی و یا سوسک درشت در منزل خود را داشته باشید، درصورتی که در آن ساکن هستید، لازم است حداقل به مدت ۴ ساعت منزل را ترک نمایید. البته اگر این مدت بیشتر باشد بهتر است چون علاوه بر پاک شدن کامل هوا از سم، ممکن است در این مدت مدام با سوسک هایی که بر اثر سمپاشی از لانه خود خارج می شوند و در حال مرگ هستند، رو به رو شوید. پس از بازگشت به منزل نیز پیشنهاد می شود خانه را آب و جارو کنید تا هم از اجساد سوسک ها خلاص شوید و هم کثیفی های موجود از بین برود.

اگر سمپاشی سوسک فاضلابی یا سوسک درشت را برای قسمت مشاعات همچون راه پله ها و پارکینگ و یا چاه های فاضلاب می خواهید، نیازی به ترک منزل نیست.

مزایای استفاده از خدمات مجموعه سمپاشی تهران چیست؟

مجموعه سمپاشی تهران یکی از بهترین و در عین حال مطمئن ترین مجموعه های سم پاشی تهران است که با بیش از یک دهه فعالیت و حدود بیست هزار پروژه موفق توانسته است برای خود نام و نشانی به دست آورد. این مجموعه تمام سمپاشی های خود را به صورت تضمینی و با بروزترین دستگاه های سم پاشی انجام می دهد.

همچنین تمامی ادارات و شرکت ها و ارگان ها می توانند در صورت تمایل با مجموعه سمپاشی تهران همکاری داشته باشند. از دیگر خدمات مجموعه سم پاشی تهران می توان به سمپاشی موش، سمپاشی گیاهان و درختان و … اشاره نمود.

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و به خوبی با سمپاشی سوسک درشت و نحوه مهار کردن سوسک ها آشنا شده باشید. شما می توانید نظرات خود در رابطه با این مطلب را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات سمپاشی می توانید با شماره تلفن های مجموعه سمپاشی تهران تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *